lived unbruised we are friends, and I'm sorry. I'm sorry.

SAKER JAG STÖR MIG PÅ.

kan ju börja med att dra upp något som hände mig idag, nämligen:
Skolmatens vegetariska mat är inte vegetarisk
Fattar inte ens att skolledningen tillåter skolmatsalarna ute i landet att ens kalla sin mat för vegetarisk.
för det kan jag konstatera att det är den inte. E-nr, löpe, gelatin. you name it. inte är det vegetariskt iallafall.
Killar
som lipar vid en förkylning, inte hjälper till med någonting som rör varken städning eller matlagning, homofober, hånande as. nej alla killar är inte såhär. det ska vara jämställt, utan att låta som en feminist. Killar som tror att de tappar sin manlighet av att hjälpa till klarar jag inte av. Hatar att 'hushållssystemet' är så förbannat inrutat.
"Du borde börja äta kött/kött är viktigt/du får inte i dig allt du behöver om du inte äter kött."
Men snälla rara. För det första, slakt är mord. vet inte riktigt hur man skulle kunna se det från ett annat aspekt.
Var inte förintelsen massmord/masslakt?! Så: Ja! Jag räddar indirekt hundratals djur om året genom att inte äta kött. Vi är opportunister, vi behöver inte kött. Vi åt det innan om vi kunde få tag på det, för att vi blev mätta på det. Människan hade inte samma utbud, vi har det nu. Jag behöver inte kött. Jag mår bra utan kött. Jag vill inte äta kött. Resten är upp till er. men jag har då inte gjort något som är värt att klaga på. Hackar aldrig på någon för deras kostval, däremot får jag ta emot massa själv. trött på det. DÖ. jag är varken undernärd eller underviktig, har inte heller något 'underskott av intelligens' för att jag inte får i mig...
fett? ursäkta, kött är inte den enda fettkällan.
protein? ursäkta, bönor, ärtor, linser?
näring? käkar nyttigare, hälsosammare, bättre och mer grönsaker nu än vad jag någonsin gjort under hela mitt liv. Försök inte lura i mig något annat.



feminist och militant vegetarian, det är jag det.

andra mer, kanske för er, självklara saker jag stör mig på:
folk som inte fattar.
folk som snackar utan att tänka.
folk med otillräckliga argument.
folk som dömer andra.



Kommentarer

Jag vet att du vill:

Namn:
Kom ihåg mig?

mail: (visas inte)

din blogg :

Din åsikt:

Trackback